Firemní logo = vizuální styl

 

Logotyp - základním vizuálním komunikačním prvkem úspěšného internetového projektu je logotyp. Ten je klíčový pro budování vizuální identity daného serveru a zajišťuje v dnešním konkurenčním prostředí snadnou identifikaci prezentace uživatelem.
Pokud se jedná o server patřící firmě, která internetovou prezentací pouze propaguje své neelektronické aktivity, záleží na kvalitě firemního logotypu, který bude použit při vytváření serveru a povědomí o něm.
Při vytváření logotypu je kladen důraz na grafickou čistotu a správnou funkci, což znamená snadnou identifikaci a souvislost se zaměřením serveru, obchodního záměru firmy. Logotyp dodáváme s grafickým manuálem pro bezproblémové použití.

Firemní vizuální styl - Corporate Identity


Jedním z nejdůležitějších psychologických faktorů, které spolupůsobí při oslovení zákazníka, je firemní design. Důraz by měl být kladen především na detail. Kvalitní logo firmy má vyjadřovat nejen její náplň či zaměření, ale také profesionalitu, solidnost nebo tradici firmy. Zpracování logotypů může být buď čistě typografické, nebo s použitím grafického symbolu.

Corporate Identity neboli firemní styl je tvořen nejen samotným logotypem, ale zejména souborem pravidel určujících jeho užití v tiskovinách merkantilních (vizitky, hlavičkové papíry, obálky, desky) i reklamních (např. inzerce, letáky, prospekty, katalogy či brožury), případně při webové prezentaci. Tato pravidla firemního stylu bývají obsažena v GRAFICKÉM MANUÁLU.

Ten definuje přesnou podobu logotypu, jeho varianty a pravidla užití, firemní atributy, jako barvy, písma a další použité grafické prvky. Jeho součástí jsou i grafické návrhy merkantilních tiskovin včetně přesných rozkresů pro jejich opakovanou výrobu. Grafický manuál, který vzniká v úzké spolupráci s klientem, se po jeho vytvoření stává závazným pro všechny zaměstnance firmy, zejména marketingové pracovníky. Tím je zajištěna stylová jednota všech tiskovin a jiných vizuálních dokumentů, kterými se firma prezentuje. Bývá obvyklé a výhodné, když grafický manuál vzniká zároveň s logotypem. Je možné jej také vytvořit dodatečně k již existujícímu a užívanému logotypu, nebo zavedený logotyp podrobit tzv. redesignu a k takto modernizované podobě loga vytvořit grafický manuál.

Firemní dokumenty a tiskoviny
Důležitým aspektem Corporate Identity je jednotný vizuální vzhled veškerých firemních tiskovin a propagačních materiálů. Mezi tyto dokumenty zahrnujeme:

Vizitky
Hlavičkové papíry (fax, zpráva, obecný dokument, smlouva)
Šablony pro elektronické dokumenty (např. e-mail)
Layout firemních katalogů, referenčních listů atd.
Samolepící etikety apod.
Prezentace firmy
Důležitou součástí Corporate Identity je prezentace společnosti na veřejnosti, tedy jak sdělit informace o Vaší společnosti nebo produktech potencionálním zákazníkům. Navrhneme a zpracujeme pro Vás:

Zajímavé a poutavé inzeráty (včetně copywrite)
Vizuální podobu velkoplošných tisků - billboardů
Obaly na Vaše výrobky apod.
Car image - reklama v pohybu
Car image (označení firemních vozidel) je často podceňovanou a přitom finančně nenáročnou formou propagace. Navrhneme a zpracujeme pro Vás komplexní car image.

Grafický manuál
Komplexní zpracování pravidel a doporučení pro tištěnou i elektronickou vizuální prezentaci společnosti. Grafický manuál (stejně jako celé Corporate Identity) lze řešit komplexně či po jednotlivých částech, přesně dle potřeb zákazníka.Grafický manuál je jako dokument dodáván v elektronické podobě na CD-ROM.

Komplexně řešený grafický manuál obsahuje (dle přání zákazníka):

Souhrn grafických pravidel
Definice layoutu dokumentů
Definice a pravidla využívání fontů (stylu písem)
Definice barev a pravidla pro jejich užívání
Logo, jeho varianty a pravidla pro používání loga
Firemní dokumenty (šablony, hlavičkové papíry, vizitky...)

Vytvoříme pro Vás jednotný vizuální styl (corporate identity) pro Vaši firmu nebo značku.

Navrhneme pro Vás logotyp a logo manuál definující různá použití a barevné varianty loga. Definujeme vhodný font, který bude doplňovat logotyp pro Vaše firemní tiskoviny.

Vytvoříme návrhy hlavičkových papírů, faxových zpráv, produktových listů, katalogů, brožur a dalších tiskových materiálů.

Ve spolupráci s našimi partnery zajišťujeme také tisk firemních propagačních materiálů.

Studie - pro každý projekt vytváříme studii, která shrnuje a vysvětluje navrhované grafické řešení, řešení navigace, logotyp apod. K výběru dodáváme obvykle několik návrhů. Součástí studie je také návrh implementace prezentace a rozpočet projektu